Online Magyarország
Települések
Kistérségek
Régiók
Keresések
Befektetőknek, kivitelezőknek
(ajánlatok és ajánlatkérések)
 
Portfólió
(cégek, intézmények, civil szervezetek a településen)
 
Turisztikai vonzerőleltár
(látnivalók és rendezvények)
 
Versenyképesség
(települések statisztikai adatbázisa)
 
TÖOSZ online
(az önkormányzati szövetség hírei)
 
 
 
Új Magyarország Fejlesztési Terv
(2007-2013 nyertes pályázatok)
Web-tér menedzser
belépés
regisztrált felhasználóknak
Adózás, helyi adók

Államigazgatás

Állatbarát

Állatgyógyászat

Állatkozmetika

Állatorvosok

Állattartás

Balaton

Befektetés

Belföld

Bér, jövedelem

Beruházás

Biztosítás

Borturisztika, borturizmus

Cégvilág

Civil hírek

Család

Egészségügy / szociális intézmények

Egyesület

Elemzések, tanulmányok

Életmód

Energiagazdálkodás

Építési ügyek

Építőipar

Érdekességek

EU információk

Felhívás

Felmérések

Fiatalok

Foglalkozás egészségügy

Foglalkoztatás

Fogyasztóvédelem

Gazdasági hírek

Gazdaságpolitika

Gyermeknevelés

Hazai sport

Helyi önkormányzat

Ingatlan

Innen-onnan

Innováció

Jegyzet

Kamarák

Katasztrófavédelem

Képviselők hírei

képviselő-testület

Kiállítások, konferenciák

Kistelepülések

Kistérségek

Kormányzati hírek

Költségvetés

Környezetvédelem

Közbeszerzés

Közbiztonság

Közérdekű információk

Közgyűlés

Közlekedési információk

Közműépítés és szolgáltatás

Köztársasági elnök

Közvélemény

Kulturális programok

Miniszterelnök

Minisztériumok

Nemzetiségi ügyek

Nemzetközi sport

Nyugdíjasoknak

Oktatás

Parlament

Pedagógia

Piackutatás

Polgári védelem

Politika, közélet

Regionális programok

Rendezvény

Rendőrségi hírek

Sport / fittness / szabadidő

Szabadidő

Szociálpolitika

Társadalom

Tudomány

Tudományos hírek

Turizmus

Utazás

Vagyonkezelés

Vállalkozásfejlesztés

Vélemények


Alkotmányellenes törvényrészletek

 Magyarországon a jogalkotás előkészítetlen és hiányos. Érthetetlen helyzet ez egy jogászokkal gazdagon rendelkező felsőoktatás mellett.

Alkotmánybíróság lassan túlterheltté válik, mert a beérkező beadványok tartalmas és jogos felvetéseket tesznek. Nem különb a helyzet az "objektív felelősség" jogszabályi vonatkozásában sem.

"Alkotmányellenes továbbá, hogy az üzemben tartó nem értesül a közigazgatási bírság kiszabására irányuló eljárásról, csak a határozat kézbesítésétől kezdve élhet eljárási jogaival.

Ez a rendelkezés a testület szerint nem felel meg a közigazgatási hatósági eljárás garanciális szabályai­nak, sérti a tisztességes eljárás elvét.

Az alkotmányellenes rendelkezéseket az Ab a határozat kihirdetésének napjával megsemmisítette.

 Bírság, de alkotmányosan

Megállapította azonban, hogy az a szabályozás, amely az üzemben tartót közigazgatási bírság megfizetésére kötelezi, önmagában nem alkotmányellenes, ha a gépjárművet az üzemben tartó más használatába adta, de ezt a személyt a hatóság előtt nem nevezi meg.

Az Ab a felelősség alóli mentesülés eseteinek nem megfelelő szabályozása, valamint a szabálysértési és a közigazgatási eljárás egymás­hoz való viszonyának rende­zetlensége miatt - hivatal­ból eljárva - jogalkotói mulasztást is megállapított, és fel­hívta az Országgyűlést, hogy jogalkotási kötele­zettségének december 31-ig te­gyen eleget.

 A közleményben felidézik: az Alkotmánybíróság 15 indítványozó - köztük bírák, valamint az állampolgári jogok országgyűlési biztosa - beadványa alapján vizsgálta a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény tavaly január 1-jén hatályba lépett, az "objektív felelősségről" szóló törvényi rendelkezések alkotmányosságát." (MTI)


 

Publikálta
null