Online Magyarország
Települések
Kistérségek
Régiók
Keresések
Befektetőknek, kivitelezőknek
(ajánlatok és ajánlatkérések)
 
Portfólió
(cégek, intézmények, civil szervezetek a településen)
 
Turisztikai vonzerőleltár
(látnivalók és rendezvények)
 
Versenyképesség
(települések statisztikai adatbázisa)
 
TÖOSZ online
(az önkormányzati szövetség hírei)
 
 
 
Új Magyarország Fejlesztési Terv
(2007-2013 nyertes pályázatok)
Web-tér menedzser
belépés
regisztrált felhasználóknak
Adózás, helyi adók

Államigazgatás

Állatbarát

Állatgyógyászat

Állatkozmetika

Állatorvosok

Állattartás

Balaton

Befektetés

Belföld

Bér, jövedelem

Beruházás

Biztosítás

Borturisztika, borturizmus

Cégvilág

Civil hírek

Család

Egészségügy / szociális intézmények

Egyesület

Elektronikus ügyintézés

Elemzések, tanulmányok

Életmód

Energiagazdálkodás

Építési ügyek

Építőipar

Érdekességek

EU információk

e-ügyintézés

Felhívás

Felmérések

Fiatalok

Foglalkozás egészségügy

Foglalkoztatás

Fogyasztóvédelem

Gasztronómia

Gazdasági hírek

Gazdaságpolitika

Gyermeknevelés

Hazai sport

Helyi önkormányzat

Helytörténet

Innen-onnan

Innováció

Interjú

Jegyzet

Képviselők hírei

képviselő-testület

Kistelepülések

Kistérségek

Kitüntetés

Konferencia

Kormányzati hírek

Közbiztonság

Közérdekű információk

Közgyűlés

Közlekedési információk

Közműépítés és szolgáltatás

Közvélemény

Kulturális programok

Népművészet

Nyugdíjasoknak

Oktatás

Parlament

Pedagógia

Polgári védelem

Politika, közélet

Regionális programok

Rendezvény

Rendőrségi hírek

Szabadidő

Szociálpolitika

Társadalom

Tudományos hírek

Tudósítás

Turizmus

Utazás

Vagyonkezelés

Vállalkozásfejlesztés


Költségvetés megalapozása módosított törvényekkel

A kormány beterjesztette az Országgyűlésnek a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetését megalapozó egyes törvények módosításáról szóló törvényjavaslatot.

A javaslat azokat a törvénymódosítási javaslatokat tartalmazza, amelyek összefüggnek a 2011. évi költségvetési törvénnyel, illetve az abban foglalt előirányzatok megalapozásával, vagy összefüggnek az államháztartás működésével.

 

Ennek megfelelően a legterjedelmesebb része az államháztartási törvény egyes pontjainak megváltoztatását tartalmazza, hozzáigazítva az előírásokat a költségvetésben hozott változásokhoz, illetve változtatva bizonyos eljárási rendeken, például az európai uniós pénzekkel kapcsolatos eljárási szabályokon.

Ugyancsak érvényesíti a javaslat azokat a módosításokat a törvényben, amely a korábban meghozott intézkedésekből, például az állami vagyonkezelés rendszerében hozott változásokból fakadnak.

 A javaslatcsomag másik meghatározó eleme az önkormányzati törvényt módosítja, több ponton is illeszkedve az ezen a területen meghozott változtatásokhoz: egyebek között a kerületek és a főváros forrásmegosztásának, vagy a körjegyzőségek működésének területén.

 A javaslat a több tucat módosításra javasolt jogszabály között szerepelteti a közoktatási és a felsőoktatási törvényt is.

 Ugyancsak módosítaná a javaslat az illetéktörvényt, biztosítva, hogy a humánszolgáltatásokat ellátó egyházi és nem állami fenntartók esetében az eddigi, csak bizonyos feltétel megléte esetén érvényes illetékmentesség mindig járjon a szervezeteknek.

Ugyancsak változást jelentene az illetékeknél, hogy az építési (továbbépítési) engedélyezési eljárásban bevezetnének egy 5.000 forintos alapilletéket, ezzel minden építmény építési engedélyezésének illetéke ezzel az összeggel emelkedne.

 A javaslatban megjelenik több módosítás is, amely a társadalombiztosítási rendszert érinti, egyebek között biztosítja, hogy a Nyugdíjbiztosítási Alap részére 2011-ben az államháztartás helyzetét kiegyensúlyozó alap teljesítse a szolgálati nyugellátás, valamint a szolgálati rokkantsági nyugdíj járulékfizetéssel nem fedezett többletköltségeinek, valamint egy meghatározott kör (pl. GYES-en, GYET-en lévők) vonatkozásában a nyugdíjbiztosítási járulék fizetését.

 

A társadalombiztosítási nyugellátásról szóló jogszabályban a javaslat rendezné a prémiumévek programmal összefüggésben azok helyzetét (1951-es vagy későbbi születésű férfiak és az 1954-es vagy későbbi születésű nők), akik abban a tudatban léptek be a programba az előrehozott öregségi nyugdíj előtti 5 évben, hogy az előrehozott öregségi nyugdíjuk összege megegyezik a teljes összegű öregségi nyugdíjjal, amire a hatályos jogszabály nem biztosítaná a lehetőséget.(MTI)

 

Publikálta
null