Online Magyarország
Települések
Kistérségek
Régiók
Keresések
Befektetőknek, kivitelezőknek
(ajánlatok és ajánlatkérések)
 
Portfólió
(cégek, intézmények, civil szervezetek a településen)
 
Turisztikai vonzerőleltár
(látnivalók és rendezvények)
 
Versenyképesség
(települések statisztikai adatbázisa)
 
TÖOSZ online
(az önkormányzati szövetség hírei)
 
 
 
Új Magyarország Fejlesztési Terv
(2007-2013 nyertes pályázatok)
Web-tér menedzser
belépés
regisztrált felhasználóknak
AJKSZP

AJTP

Egyesület

Életmód

Érdekességek

Észak-Alföldi Régió

Informatika

Intézmény

Kollégium

Középiskola

Oktatás és képzés

Sport / fittness / szabadidő


Munkábaállást segítő pályaorientációs program Szolnokon

A Szolnok Városi Kollégium 9-10. évfolyamos szakiskolásai pályaorientációs hétvégén vettek részt egy TÁMOP-os pályázat segítségével.

A program a Szolnoki Szolgáltatási Szakközép- és Szakiskola (SZOLGSZI) keretein belül indult. A hétvége szervezése így közös feladat volt a két intézény számára. A projekt  elsősorban a hátrányos helyzetű fiatalok elhelyezkedési nehézségeivel foglalkozott. A tanulók közösen vettek részt a program legfontosabb szakaszában, amely péntek délután kezdődött el. A kollégium ebédlőjében work-shop szerűen volt kialakítva három helyszín a tanulók számára.

Az első helyszínen klasszikus csoportfoglalkozási kört alakítottak ki a résztvevőkkel, melyet Szutorisz Szügyiné Mezei Julianna vezetett. Kiscsoportos tevékenységek és közös megbeszélések keretében zajlott a játék, melynek témája a tanulókkal szemben támasztott követelmények voltak. Csoportosan építették fel a gyerekek, hogy milyen elvárásoknak kell megfelelniük a család, barátok, iskola, kollégium és a média irányában. A foglalkozás célja az volt, hogy mindez tudatosuljék a tanulókban, és észrevegyék az összefüggéseket, képesek legyenek ezeket rangsorolni.

A második helyszínen más jellegű nehézségekkel találkoztak a tanulók. Bár Rékási Tibor tanár úr játékos feladatként indította a fejtörést, miszerint ki kellett találni a kiosztott receptek helyes leírását, ennek azonban ismét komoly mondanivalója volt. A feladatban a recept szavainak betűi és számai össze voltak keveredve, ami tulajdonképpen a tanulási nehézségekkel küzdő fiatalok akadályait szemléltette. A szövegértési nehézségek nélkül boldoguló diákok így szembesülhettek azzal, hogy milyen nehéz is lehet azon diáktársaik helyzete, akiknek még ezzel is meg kell küzdeni azért, hogy sikeresen elsajátítsák a kívánt szakmájukat.

A harmadik helyszínen Vargáné Kozma Edit tanárnő kalauzolta el a diákokat a felnőttlét küszöbére, a munkába állás legfontosabb tudnivalóit tisztázva a gyerekekkel. Kifejtette a helyes sorrendet, szabályokat, módszereket az álláskereséssel és az első interjúval kapcsolatban. Kitért a gyerekekkel a legalapvetőbb részletekre, amelyek kulcsofontosságúak az első benyomást illetően. A gyerekek nagyon érdeklődőek voltak  ezzel a témával kapcsolatban is.

Mire lezajlott a három helyszín programja, az időközben felnőtteknek szervezett konferencia is véget tért, és lehetőség nyílt egy frissítő délutáni étkezésre. Miután a gyerekek jóllaktak, egy különleges programban vehettek részt. Megtekinthették Daniel Danis Kivi című díjnyertes ifjúsági drámáját a Budapest Bábszínház előadásának jóvoltából. 

A darab egy embertelen világba vezette be a gyerekeket, melynek egy 12 éves kislány volt a főhőse. Kivi és barátjának monológjain keresztül mutatta be szomorú történetüket. A szereplők története tragikus, de a hatalmas élnivágyásuk komoly tanulságokkal szolgált a diákok számára. A színházi előadás sokáig elhúzódott, és a vacsorát követően egy kiadós testmozgással zárta a két évfolyam a napot. Kosárlabda és focimérkőzéssel fárasztották ki magukat a gyerekek.

AJKSZP 9. évfolyam csoportvezetői

 

Publikálta
Csirke, József

Start | Hogyan használjam? Powered by T-soft