A szolnoki Városi Kollégium Arany
János Kollégiumi Szakiskolai Programjában csoportfoglalkozáson értékelték az
első félévet. A legjobb tanulók jutalomkönyveket kaptak. A csoport tanulmányi
átlaga 3,09-ra sikeredett. A szerény eredmény nem csak a tanulók képességeit
tükrözi, hanem azokat az otthoni környezetből hozott hátrányokat, számos
problémát is, amivel naponta szembesülnek a programban dolgozó pedagógusok.
Négy egész feletti tanulmányi átlaga négy, három egész
alatti átlaga 11 tanulónak volt, sajnos a bukott tanulók száma sem kevés –
mondta el Horváth Henriett csoportvezető. Meglepő volt számomra, hogy a bukások
okai között szerepelt az is, ha valaki sokat hiányzott, letagadta, vagy nem
adta le a házi dolgozatokat – sorolta a rossz eredmény okait a csoportvezető. A félév során kü1önösen sok
gondot okozott az iskolai hiányzás egy-egy óráról, napról. Az osztályfőnökök és
a nevelőtanárok, valamint a kollégiumvezető összehangolt munkája mellett is
próbálkoznak egyes tanulók, hogyan tudnák elkerülni az iskolát. Sajnos az iskolában
is előfordul az agresszió, a lopás, a csúnya beszéd, a kötelességtudat hiánya,
ami a kollégiumi közösségformálást is nehezíti. A szolnoki program tanulói több
dologban is tehetségesek, de ha ki kell(ene) állni egy közösség elé, rögtön
visszalépnek, elbizonytalanodnak. Amiben eredményeket lehet felmutatni, mint
közösségi események, abban sok munka van, sok önbizalom építés.
Mindenképpen sikert jelent
viszont egy-egy tanuló szavalóversenyen, sportversenyen való részvétele, kollégiumi
műsorban való szereplése, a „Legügyesebb kollégista” öt kollégium közötti házi versenyén
bio-kollázs készítésben elért harmadik helyezés. A tanulók a programhétvégéken is
egyre aktívabbak, de a házi bajnokságokon – darts-, lövész verseny,
asztalitenisz bajnokság – is szívesen vesznek részt.
|