Online Magyarország
Települések
Kistérségek
Régiók
Keresések
Befektetőknek, kivitelezőknek
(ajánlatok és ajánlatkérések)
 
Portfólió
(cégek, intézmények, civil szervezetek a településen)
 
Turisztikai vonzerőleltár
(látnivalók és rendezvények)
 
Versenyképesség
(települések statisztikai adatbázisa)
 
TÖOSZ online
(az önkormányzati szövetség hírei)
 
 
 
Új Magyarország Fejlesztési Terv
(2007-2013 nyertes pályázatok)
Web-tér menedzser
belépés
regisztrált felhasználóknak
AJKSZP

AJTP

Egyesület

Életmód

Érdekességek

Észak-Alföldi Régió

Informatika

Intézmény

Kollégium

Középiskola

Oktatás és képzés

Sport / fittness / szabadidő


Túl a féléven: kevés az önbizalom, de már versenyeken is indulnak

A szolnoki Városi Kollégium Arany János Kollégiumi Szakiskolai Programjában csoportfoglalkozáson értékelték az első félévet. A legjobb tanulók jutalomkönyveket kaptak. A csoport tanulmányi átlaga 3,09-ra sikeredett. A szerény eredmény nem csak a tanulók képességeit tükrözi, hanem azokat az otthoni környezetből hozott hátrányokat, számos problémát is, amivel naponta szembesülnek a programban dolgozó pedagógusok.

Négy egész feletti tanulmányi átlaga négy, három egész alatti átlaga 11 tanulónak volt, sajnos a bukott tanulók száma sem kevés – mondta el Horváth Henriett csoportvezető. Meglepő volt számomra, hogy a bukások okai között szerepelt az is, ha valaki sokat hiányzott, letagadta, vagy nem adta le a házi dolgozatokat – sorolta a rossz eredmény okait a csoportvezető.

A félév során kü1önösen sok gondot okozott az iskolai hiányzás egy-egy óráról, napról. Az osztályfőnökök és a nevelőtanárok, valamint a kollégiumvezető összehangolt munkája mellett is próbálkoznak egyes tanulók, hogyan tudnák elkerülni az iskolát. Sajnos az iskolában is előfordul az agresszió, a lopás, a csúnya beszéd, a kötelességtudat hiánya, ami a kollégiumi közösségformálást is nehezíti. A szolnoki program tanulói több dologban is tehetségesek, de ha ki kell(ene) állni egy közösség elé, rögtön visszalépnek, elbizonytalanodnak. Amiben eredményeket lehet felmutatni, mint közösségi események, abban sok munka van, sok önbizalom építés.

Mindenképpen sikert jelent viszont egy-egy tanuló szavalóversenyen, sportversenyen való részvétele, kollégiumi műsorban való szereplése, a „Legügyesebb kollégista” öt kollégium közötti házi versenyén bio-kollázs készítésben elért harmadik helyezés. A tanulók a programhétvégéken is egyre aktívabbak, de a házi bajnokságokon – darts-, lövész verseny, asztalitenisz bajnokság – is szívesen vesznek részt.

 

 

 
Publikálta
Csirke, József

Start | Hogyan használjam? Powered by T-soft