Online Magyarország
Települések
Kistérségek
Régiók
Keresések
Befektetőknek, kivitelezőknek
(ajánlatok és ajánlatkérések)
 
Portfólió
(cégek, intézmények, civil szervezetek a településen)
 
Turisztikai vonzerőleltár
(látnivalók és rendezvények)
 
Versenyképesség
(települések statisztikai adatbázisa)
 
TÖOSZ online
(az önkormányzati szövetség hírei)
 
 
 
Új Magyarország Fejlesztési Terv
(2007-2013 nyertes pályázatok)
Web-tér menedzser
belépés
regisztrált felhasználóknak
Állatbarát

Balaton

Befektetés

Belföld

Bemutatjuk

Bér, jövedelem

Beruházás

Biztosítás

Borturisztika, borturizmus

Cégek, vállalkozások hírei

Cégvilág

Civil hírek

Család

Egészségügy / szociális intézmények

Elektronikus ügyintézés

Elemzések, tanulmányok

Életmód

Energiagazdálkodás

Építési ügyek

Építőipar

Érdekességek

Események

EU

EU információk

EU pályázatok

e-ügyintézés

Felhívás

Fiatalok

Foglalkoztatás

Fogyasztóvédelem

Gasztronómia

Gazdaságpolitika

Gyermek és ifjúsági ügyek

Gyermeknevelés

Helyi önkormányzat

Helyi rendeletek

Helyi szolgáltatások

Helytörténet

Humán

Idegenforgalmi információ

Információ

Informatika

Informatika és távközlés

Ingatlan

Innen-onnan

Interjú

Internet / multimédia

Intézményfenntartás

Irodalom

Jegyzet

Jótékonyság

Kamarák

Katasztrófavédelem

Képviselők

képviselő-testület

Képviselőtestület

Kiállítások, konferenciák

Kistérségek

Kitüntetés

Koncert

Konferencia

Kormányrendeletek

Könyvismertető

Környezetvédelem

Közbiztonság

Közérdekű információk

Közgyűlés

Közlekedés

Közlekedési információk

Közműépítés és szolgáltatás

Kulturális programok

Munkaerő

Nemzeti Fejlesztési Terv

Oktatás

Önkormányzati választás

Pályázatok

Parlament

Pedagógia

Politika, közélet

Regionális programok

Rendezvény

Rendőrségi hírek

Sport / fittness / szabadidő

Sportrendezvény

Szabadidő

Szociális ügyek

Szociálpolitika

Társadalom

Történelem

Tudomány

Tudományos hírek

Tudósítás

Turizmus

Utazás

Ünnepségek

Vállalkozásfejlesztés


Megelőzhetők a téli balesetek

 

A jó idő után szinte egyik pillanatról a másikra köszöntött be idén a tél. Bár az első hó gyorsan  elolvadt, érdemes odafigyelni a megváltozott körülményekre. A rendőrség és a közlekedésbiztonsági szakemberek évről évre visszatérően hangsúlyozzák, hogy a megváltozott időjárási, látási, és útviszonyok miatt fokozott baleseti veszélyhelyzettel kell szembenézni a közlekedőknek, ennek ellenére Keszthelyen és környékén is még mindig sokan vannak, akik nem fogadják meg a jó tanácsot, és már csak egy baleset után döbbenek rá, hogy némi odafigyeléssel mindez elkerülhető lett volna.

Fotó: Treszler András

Bár a fegyelem az elmúlt évekhez képest ismét javult, még mindig akadnak hiányosságok - tájékoztat dr. Lakics Andrea rendőrfőhadnagy, a keszthelyi kapitányság munkatársa. Ebben az időszakban a legtöbb problémát a csúszós út és az alacsony, átlagosan 0-3 C fok körüli hőmérséklet jellemzi. A száraz és nedves aszfalt váltakozása nem csak a gépjárművet, hanem a vezetőjét is alaposan próbára teszi. A felüljárókon és hidakon az aszfalt jegesedésével is számolni kell. Nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a téli gumi csak akkor biztonságos, ha megfelelő a profilmélysége is. Ennek az előírás szerint legalább 1,6 milliméteresnek kell lennie. Hiába persze jó téli gumi, ha az autós helytelenül választja meg a sebességet– figyelmeztet dr. Lakics Andrea. A főhadnagy hozzáteszi: a sofőrök közül többen az első hó lehullása után két-három héttel túl magabiztossá válnak, és ebből komoly problémák adódhatnak. Még a rossz idő beállta előtt érdemes ellenőriztetni a gépjármű világító-berendezéseit, az akkumulátort, hűtőfolyadékot, a belső fűtést, a hátsó ablak párátlanítóját és az ablaktörlő lapátokat, és a zárak, illetve a szélvédő lefagyását gátló folyadékot. Hóeséskor érdemes gondot fordítani az autó alapos letakarítására is. Nem elég csak a szélvédőket, és az ablakokat megtisztítani a téli csapadéktól, figyelni kell arra is, hogy a lámpák, főleg a féklámpák jól láthatóak legyenek. A rendőrség munkatársa arra is felhívja a figyelmet, hogy télen jócskán megnőhet a féktávolság, ezt a követési távolságnál, és a gyalogátkelőhelyek megközelítésénél egyaránt figyelembe kell venni. Egyes utakon számítani kell arra, hogy a csapadék miatt egyes szakaszokon előfordulhat a lovas kocsik, traktorok által a földutakról felhordott sár is, amely szintén okozhat balesetveszélyt. Ebben az időszakban többszörösére nő a vad elütések száma. Az őzeket, szarvasokat sajnos nem lehet szabályozni közlekedésében, alacsonyabb sebesség mellett azonban esetleg elkerülhető a baj, vagy csökkenthető a sérülés mértéke.
S, ha valaki jószántából mindezeket figyelmen kívül hagyja, nem árt tudni, hogy a rendőrség munkatársai fokozott figyelmet fordítanak a biztonságos téli közlekedés szabályainak betartatására. Ellenőrzik, a gumiabroncsokat és az autók egyéb felszereltségét, figyelmeztetnek a hiányosságokra, és ha kell büntetnek. Továbbra is érvényben van az a jogszabály, miszerint ha ilyenkor kiderül, hogy valaki amiatt okozott balesetet, mert a jármű nem volt megfelelően felkészítve a téli közlekedésre, akkor azért külön bírság jár.

 

Publikálta
null