Online Magyarország
Települések
Kistérségek
Régiók
Keresések
Befektetőknek, kivitelezőknek
(ajánlatok és ajánlatkérések)
 
Portfólió
(cégek, intézmények, civil szervezetek a településen)
 
Turisztikai vonzerőleltár
(látnivalók és rendezvények)
 
Versenyképesség
(települések statisztikai adatbázisa)
 
TÖOSZ online
(az önkormányzati szövetség hírei)
 
 
 
Új Magyarország Fejlesztési Terv
(2007-2013 nyertes pályázatok)
Web-tér menedzser
belépés
regisztrált felhasználóknak
Adózás, helyi adók

Államigazgatás

Állatbarát

Állattartás

Befektetés

Belföld

Bér, jövedelem

Beruházás

Borturisztika, borturizmus

Cégek, vállalkozások hírei

Cégvilág

Civil hírek

Civil közösségek

Család

Egészségügy / szociális intézmények

Egyenlő esélyek

Egyesület

Egyházak

Elemzések, tanulmányok

Életmód

Emberbaráti segély

Építési ügyek

Érdekességek

Események

EU információk

EU pályázatok

e-ügyintézés

Felhívás

Felmérések

Fiatalok

Foglalkozás egészségügy

Foglalkoztatás

Fogyasztóvédelem

Gasztronómia

Gazdasági hírek

Gazdaságpolitika

Gyermek és ifjúsági ügyek

Gyermeknevelés

Hazai sport

Helyi önkormányzat

Helyi szolgáltatások

Helytörténet

Honvédség

Hőszolgáltatás

Humán

Idegenforgalmi információ

Információ

Informatika

Ingatlanforgalmazás

Innen-onnan

Innováció

Interjú

Internet / multimédia

Intézményfenntartás

Irodalom

Jegyzet

Jótékonyság

Karácsonyi ünnepségek

Karrier

Katasztrófavédelem

Képviselők

Képviselők hírei

képviselő-testület

Képviselőtestület

Kiállítások, konferenciák

Kistelepülések

Kistérségek

Kitüntetés

Konferencia

Kórház, klinika vagy egészségügyi centrum

Kormányrendeletek

Kormányzati hírek

Könyvismertető

Környezet

Környezetvédelem

Közbiztonság

Közérdekű információk

Közgyűlés

Közlekedés

Közlekedési információk

Közvélemény

Kulturális programok

Minisztériumok

Műsorok

Nemzetiségi ügyek

Népművészet

Nyugdíjasoknak

Oktatás

Önkormányzati választás

Pályázatok

Parlagfű

Párthírek

Pedagógia

Polgári védelem

Politika, közélet

Projekt

Regionális programok

Rendezvény

Rendőrségi hírek

Segítő vonal

Sport / fittness / szabadidő

Sportrendezvény

Szabadidő

Szociális ügyek

Társadalom

Telemarketing

Terrorizmus

T-Kisebbségek

Törvény, rendelet, szabályozás

Tudományos hírek

Tudósítás

Turizmus

Tűzijáték

Utazás

Ünnepségek

Vagyongazdálkodás

Vagyonkezelés

Vállalkozásfejlesztés

Vallás

Vélemények

Vendéglátás


Kerékpáros fórum és túra tanulságokkal Szolnokon

Noha anomáliák tarkítják a szolnoki kerékpáros közlekedést, van azonban fejlődés is e téren – ez derült ki a Városházán megtartott kerékpáros fórumon, amit a Civil Városmarketing Kerekasztal és az önkormányzat szervezett meg. Az is elhangzott: a 26 km-es kerékpáros úthálózat duplájára lenne szükség, hogy a kerekezők mindenhonnan mindenhová eljussanak.


 

Súlyosbítja a helyzetet, hogy a meglévő kerékpárutak egytizede teljesen elhasználódott, illetve a közlekedési kulturáltság terén is előbbre kellene lépni a biztonságos közlekedés érdekében. A bicajosok egy része nem ismeri, illetve nem tartja be a KRESZ előírásait, de az autósok is lehetnének olykor toleránsabbak a kerekezők iránt. Veszélyforrást jelentenek a „suhanó szellemek” – így nevezte a rendőrség képviselője a gyors, de túl csendes elektromos kerékpárokat. További veszélyforrás, amikor a gyalogátkelőhelyen nem leszállva, áttolva a bicajt, hanem lendületből mennek át a kerékpárosok, kevés időt adva az autósoknak az észlelésre, lassításra.


Sok érdekes javaslat hangzott el a biztonságos kerékpározás feltételeinek javítására. Például nem új kerékpárutak kellenek – hangsúlyozta Oskó Imre, a Gördögök SE vezetője –, a meglévők között átvezetésként kellene a mellékutcákba terelni jól látható felfestéssel, piktogramokkal kijelölt útsávokra, útrészekre a bicajosokat. Az is felvetődött, más nyugati országok gyakorlatát követve, az egyirányú utcákba a forgalommal szemben is be kellene engedni a kerékpárokat. Ennek akár jövőre már lesz is alternatívája, hiszen az új gyalogos-kerékpáros Tisza-hídra a kétkerekűek rávezetése a belváros felől, nem kizárt, hogy ily módon lesz megoldva – fogalmazott Szabó István alpolgármester. Több hozzászóló elmondta: a kerékpárutak nem akadálymentesítettek, úttorkolatoknál a le- és felhajtás céljából  a magas útszegélykövek miatt gyakran kell leszállni a nyeregből. Tíz éves gond ez már Szolnokon - tették hozzá.

 

Az Autómentes Napon megszervezett kerékpáros túrán a Városi Kollégium kollégistái is részt vettek. A túra tapasztalatairól Zsigmond Anita 11-es gimnazista így számolt be: 


„Tanítás után a kollégium kerékpáros raktárához siettünk, ahol egy kis karbantartás után kiválasztottuk a nekünk megfelelő bicajokat, majd délután 3 órakor elindultunk két keréken felfedezni a várost, mivel a közös városi túra csak 5 órakor indult. Elkerekeztünk többek között a zegzugos kis közökön megközelíthető tabáni Tájházhoz, illetve a Tisza-partra, a Zagyva torkolatához, ahol az Euro Velo, teljes nevén az Európai Kerékpárút Hálózat is áthalad a Zagyva-hídon. Mint túravezetőnk elmondta, az Európai Kerékpárszövetség által kialakított 12 hosszú távú, egész  Európát átszelő kerékpárút egyike halad át Szolnokon észak felől. Ezen utak teljes hossza több mint 60 ezer km, amelyből 20 ezer km már elkészült. Sajnos a Zagyva-híd járdáján vezetett kerékpárúton végighajtani nem túl szívderítő, mivel a korlát alacsony, nem éri el az előírt szabványmagasságot.


 


Ezután megérkeztünk a város főterére. Lassan gyülekeztek a mozgásra vágyó fiatalok, és idősebbek egyaránt, majd megérkezett Oskó Imre, a GÖRDÖGÖK SE vezetője, a főszervező is, aki elmondta a szükséges információkat, ismertette az útvonalat. A túravezetők segítségével elkezdődött a túra. Végighajtottunk a Baross úton, ezúttal a kerékpárosok hada a piros lámpánál sem állt meg, persze kellő számú, sárga mellényes túravezetők minden irányból biztosították a menetet. Megismertük Szolnok 26 km-es kerékpárútjainak egy kis részét, olyan helyeken is jártunk, ahol eddig még soha. A túrával felhívtuk az autósok figyelmét a környezetbarát, és nem utolsósorban egészséges közlekedési eszközre, a kerékpárra. Médiaadatok szerint az Autómentes Napon Budapesten 20 ezer kerékpáros (a lakosság egy százaléka), Szolnokon mintegy 200-300 kerekező (megközelítőleg a lakosság fél százaléka) vett részt a programon, ami kezdetnek nem is rossz. Elmondhatjuk, hogy ezen a napon tettünk valamit a környezetbarát közlekedés, a város érdekében, még ha egy kicsit el is fáradtunk az út végére.”


Csirke József

Városi Kollégium Diákszövetsége, Szolnok

Publikálta
null