2009 júliusától a szolnoki
vasútállomáson is az utasok rendelkezésére áll a MÁV-START Zrt. személyes
ügyfélszolgálati irodája. A poggyásztároló szolgáltatást is biztosító iroda a
hét minden napján reggel 6 és este 8 óra között áll az érdeklődők
rendelkezésére.
A vasúti információk mellett
turisztikai kérdésekre is választ kaphatnak az utasok Szolnok Önkormányzata és
a Szolnoki Főiskola segítségével. Szabó István alpolgármester az esemény
kapcsán elmondta: Szolnok és a vasút kapcsolódása mindig rendkívül erős volt,
igazi vasutas városnak számítottunk. Az elmúlt két évben megvalósult
fejlesztéseknek köszönhetően ismét a szolnoki ipar meghatározó része lett a
vasúti gépgyártás, így számunkra különösen fontos, mi történik ezen a területen.
Az információs pont egy kiváló lépés a vasútállomás modernizációjában, ami az
ország egyik legnagyobb utasvárója.
Dr. Krizsán József, a Szolnoki
Főiskola fejlesztési és innovációs rektor-helyettese kiemelte a főiskola és a
vasút szoros kapcsolatát. Az ország minden megyéjéből érkeznek hallgatók
hozzánk vonattal, mind az üzleti képzésre, Szolnokra, mind a műszaki és
mezőgazdasági képzésre, Mezőtúrra – mondta. A vasútállomási ügyfélszolgálati
irodán a Szolnoki Főiskola turizmus-vendéglátás szakos másodéves hallgatóinak
lehetőségük nyílik arra, hogy idén szeptembertől egy, illetve kétnapos
„rendezvény gyakorlatukat” itt töltsék. A MÁV-START Zrt. a létesülő munkahelyek
egyikét a főiskola diákjai számára gyakorlati helyként biztosítja. A gyakorlati
helyre idegen nyelven beszélő főiskolásokat jelölünk ki, akik az ide érkező
utasokat, érdeklődőket tájékoztatják a szolnoki turisztikai, idegenforgalmi
látványosságokról.
Somodi László, a MÁV-START Zrt.
Marketing és Fejlesztési Szervezet vezetője ismertette, hogy a személyszállító
vasúttársaság 2008 nyarán kezdte el kialakítani és bővíteni az állomási,
személyes ügyfélszolgálati hálózatot a nagyobb vasútállomásokon. Elsőként a
Keleti pályaudvaron találkozhattak az utasok az új irodával, majd a Déli
pályaudvaron és Miskolcon került átadásra az utasokat kiszolgáló helyiség. A
szolgáltatások között, belföldi és nemzetközi információs szolgáltatás, illetve
azonnali problémakezelési lehetőség várja az utazóközönséget. Az érdeklődők
informálódhatnak a vasúti szolgáltatásokról, az aktuális kedvezményes utazási
lehetőségekről, az új termékekről - tartalmazza a MÁV Zrt. sajtóközleménye.