Néhány héttel ezelőtt adtuk hírül, hogy a jászberényi kórház néhány szakrendelésén
időpontra lehet bejelentkezni, illetve időpontot lehet kérni. Ez jó a betegnek,
mert nem kell zsúfolt rendelőben félnapot várakoznia a vizsgálatra, de jó az
orvosnak is, hiszen jobban tudja egyes feladatait szervezni. Kíváncsi voltam,
hogy működik a rendszer, de mindjárt az elején fennakadtam. Többször is hívtam
az 500-222-es telefonszámot, az kicsengett, de senki sem vette fel.
Keddi látogatásom során már a
recepciós pultnál kiderült, mi ennek az oka. Ha valaki telefonál, és vele már zajlik
a számítógépes regisztráció, akkor a közben beérkező másik hívást már nem tudja
kezelni a recepció. Dr. Szabó Tamás, a kórház ügyvezetője elmondta, ez az egyik
pont, amin változtatni szeretnének a próbahónap tapasztalatai alapján. A
meglévő lehetőségeket átcsoportosítják, s hamarosan az időpontra történő
bejelentkezést három munkatárs fogadja majd. Így nem fordulhat elő, hogy a
hívás kicseng, és nem jelentkezik be a recepció. Ehhez a technikai lehetőségek
rendelkezésre állnak.
- Az eddigi tapasztalok
kedvezőek, hiszen ön is láthatta, nincs tömeg a várókban, zökkenőmentesen zajlik
az ellátás. Tulajdonképpen minőségileg jobb szolgáltatást szeretnénk
biztosítani a betegek számára a járóbeteg szakellátás területén is. Úgy alakítjuk
a behívási rendet, hogy ha egy váratlan eset történik, pl. valaki leforrázza
magát és bejön a bőrgyógyászatra, azonnal elláthassuk. Az ilyen elsőbbséget
élvez. A bejelentkezett betegeknek azonban ez csupán pár perces várakozást
okozhat – tette hozzá dr. Szabó Tamás.
Kétségtelen, a kórházi nagy
rekonstrukció és a szervezeti átalakítás eredménye jól látható. Az összes
szakrendelés a kórház területén van. Megtalálásukhoz az egyes épületek színei
szerint ad eligazodást a bejáratnál lévő nagy tábla.
A fehér épület fölszintjén nem
volt tömeg kedden, amikor ott jártam. Érdeklődésemre egy férfi elmondta, a
kapott időpontnál 15 perccel hamarabb jött, az adatait a recepción egyeztették,
beírták a számítógépbe. Utána pár perc múlva már szólították is. Az orvos
március elejére visszarendelte. Tehát a vizsgálat után újabb időpontot kért a
recepción. Olyan napot és órát kért és kapott, ami számára kedvező.
A szakrendelések nem egyformán leterheltek.
A bőrgyógyászatra például kedden délelőtt pénteki időpontra is lehetett még regisztrálni.
A szemészeten már csak a következő hétre tudtak időpontot ajánlani. A
reumatológián pedig március 12. volt a legkorábbi időpont.
- A kardiológián, a reumatológián sajnos kevés
óraszámban tudunk dolgozni, ezért kellhosszabb időt várni, mire orvoshoz jut a beteg. A korábbi időszakban, az
orvoshiány miatt itt az OEP visszavette a keretünket. Most újra kell e
területeken a nagyobb lehetőséget kérnünk. Viszont a pszichiátrián és a
tüdőgyógyászatban orvoshiány van. Ez szintén nagy gond, pedig folyamatosan
hirdetjük ezeket az állásokat – mondta el dr. Szabó Tamás.
-Az időpontra való bejelentkezés minden szakrendelésen működik már?
- Még nem. A tapasztalatok
értékelése, a rendszer finomítása után márciusban szeretnénk a sebészeti
tömbben lévők esetében is bevezetni. Ez a fül-orr-gégészet, a sebészeti
szakrendelés, a traumatológia, az onkológia és a nőgyógyászat. A következő
lépésben szeretnénk az internetes bejelentkezést is biztosítani. A harmadik
lépcső pedig az lesz, hogy a háziorvosok is belépjenek a rendszerbe. Azaz,
amikor szakrendelésre utal egy beteget, akkor a számítógépén azonnal megnézi,
hogy mikorra van időpont az adott szakrendelésen, és regisztrálja is betegét. Remélem
a háziorvosok is megbarátkoznak ezzel, és csatlakoznak. Végül is a beteget, a
jobb színvonalú ellátást szolgáljuk ezzel.