A postaládák dugig reklámújsággal, a lépcsőház úszik a szórólapoktól. Mindennapi látvány a mai Magyarországon. Az elmúlt néhány évben ugyanis alaposan megugrott a reklámújságok, szórólapok terjesztése kis hazánkban.
Egyre több cég, vállalkozás jön rá arra, hogy olcsóbb ez a megoldás, mint jóval drágább újsághirdetésekre pénz kiadni. A megrendeléseket tovább gerjeszti, hogy éles konkurenciaharc folyik a kapacitásbőséggel rendelkező nyomdák között, így az árak nyomottá válnak.
Szóval a reklámújságok, szórólapok elkészülnek, aztán mehetnek az útjukra. Erőszakos, kulturálatlan terjesztéssel. Csak úgy, magyarosan. Amikor a lakó kinyitja a társasházi postaládáját, rázúdul a nagyrészt szeméttároló-bélelésre használt reklámanyag. A postásnak nem sok esélye van arra, hogy akár egy sima levelet is a ládába gyömöszöljön. Rosszabb változat az úgynevezett önkiszolgáló módszer -, ha a kézbesítő, szórólapterjesztő nemes egyszerűséggel beszórja a lépcsőházba a lapokat, esetleg leteszi a lépcsőházi bejárat elé, vigye a szél, amerre akarja. Nemrégen egy biztosító társaság tetette a gépkocsi szélvédője mögé a rendszámtámla formájú szórólapjait. Egyik fele öntapadós lévén a nagy szél a kocsi szélvédőjére ragasztotta a matricát, amit a tulajdonos nagy nehezen tudott csal lekaparni. Mindez persze a hirdetőt egyáltalán ne érdekli. Ahogy a többi megbízót sem. Itt az anyag, „szórjátok szét”, ahogyan tudjátok – szólhat az utasítás. Az eredmény közismert. Mivel egyre többen élnek a fentebb vázolt lehetőséggel, nem kell hozzá nagy fantázia, hogy elképzeljük, mi vár még ránk fogyasztókra.
Azért lenne a mielőbb leszabályozásra váró helyzettel kapcsolatban néhány felvetnivalóm. Hogyan veszi a bátorságot a megbízó - mert véleményem szerint a hiba nem a megbízottban van -, hogy veszélyeztesse a lakosság hozzájutását a fontos postai küldeményekhez? Ki vállalja a következményeket, ha a megtelt postalába miatt a fontos postai küldemények elkallódnak, esetleg illetéktelen kezekbe kerülnek? Mi jogon hintik be a lépcsőházakat újságokkal, szórólapokkal? Hogyan merik beszórni oda is a reklámanyagokat, ahol egyértelműen kiírják, hogy azok nemkívánatosak? Mi jogon kényszerítik rendszeresen takarításra a lakókat a szétszórt anyagok miatt? Mielőtt bárki megoldhatatlannak tartaná a jelenlegi helyzetet, javaslom, menjen tanulmányútra a nem vadkapitalista viszonyok között élő nyugati országokba.
Publikálta null |
|
|
|
|
Helyilap
Kistérségek
Területfejlesztési Önkormányzati Társulások
Tudósító
Választókerület(ek)
Vállalkozások
|
|