Június 4-től mind küllemében, mind tartalmában alapvetően megváltozik a Pesti Est, Magyarország első programmagazinja. „Modern, naprakész, városi, környezettudatos és nem utolsó sorban egy remekül használható kulturális programmagazint szeretnénk hétről hétre készíteni - mindezt tartalmi és grafikai tekintetben egyaránt” – mondta Viszmeg Kriszta a lap 2009. március 10-én kinevezett főszerkesztője.
Az econet.hu Nyrt. 100%-os tulajdonában álló Est Media Group (EMG) már tavasszal bejelentette, hogy a második negyedévben fundamentális változtatásokat tervez végrehajtani a Pesti Est és Est Lapok megjelenésében és tartalmában, ennek első manifesztuma az ezen a héten megjelenő Pesti Est és Est Lapok lapszám lesz, melyet hamarosan az est.hu weboldal megújulása követ.
A változások egyszerre érintik a lap formátumát (papírminőségét), a tartalmi elemek összetételét és struktúráját, valamint a lap design-ját, grafikai elemeit is.
Formátum (papírminőség): A Pesti Est már jól bevált, évtizedes múltra visszatekintő, praktikus formátuma (A/5) természetesen megmarad, ugyanakkor megtörténik a borító minőségi cseréje (60g-os papír helyett 115g-os papírra), amely a hirdetők számára is vonzóbb, attraktívabb megjelenést biztosít, valamint az olvasó számára is egy „minőségibb” lapélményt garantál. A lap belső oldalait vastagabb, 92-96%-ban újrahasznosított papírra cserélte a kiadó. Ez utóbbi azért is kiemelten fontos, mert így a Pesti Est több mint 700 tonnányi éves papírigényét továbbra is környezettudatos módon oldja meg, ami – sajnálatos módon - teljesen egyedülálló a programmagazinok piacán.
Tartalmi elemek struktúrája és lap-design A lap mostantól négy jól elkülönülő tartalmi elemre strukturálódik: Film, Kult, Város és Zene. Az egyes tematikákat állandó színkódok jelölik, valamint belső címlapok választják el őket egymástól. A könnyebb és olvashatóbb oldalak érdekében megnő a lap betűmérete, valamint több kép is színesíti majd a tartalmat. A programok felsorolására szánt „listing”-oldalakon az erősen strukturált, jól átlátható design, a magazintartalmak megjelenítésekor pedig a lazább, modernebb formák kerülnek előtérbe. Mindezek mellett a címlap egyes elemei is hétről-hétre változnak majd.
Tartalom Kihasználva az EMG cégcsoportjában rejlő szinergiákat, az új Pesti Est szerkesztése együtt készül az online felületekkel, valamint egyes tematikák létrehozásában a radiocafé 98.6 szerkesztői stábja is részt vesz. Az új Pesti Est cikkei rövidek, és informatívak, a bővebb és részletesebb leírások, kritikák a weben lesznek elérhetők. A lap időben és térben is tágítja a korábbi Est-hagyományokat, azaz kitekint mind az aktuális héten túli, mind a külföldi érdekes eseményekre is. A lap egyik legfeltűnőbb tartalmi eleme a teljesen új „Város” rovat, amellyel a szerkesztőség szeretné folyamatosan bemutatni közvetlen környezetünk, Budapest értékeit, szépségeit, különlegességeit. A korábbiakhoz képest lényegesen nagyobb hangsúlyt kap a lap Zene rovata, több, naprakészebb új zene bemutatásával, webes letöltési listákkal, friss dalok, videók ajánlásával bővítve a hagyományosan is erős zenei információkat. A Pesti Est gasztro-tartalmai is megújulnak, szezonális érdekességekkel, illetve egy-egy városrész, környék részletes bemutatásával színesítve a szokásos kínálatot. A Kult rovatban bővül a magas-kulturális események bemutatása a színház, kiállítás, fesztivál és könyves tartalmak megerősítésével. A lap alapvető funkciójában, az adott heti programkínálat bemutatásában egy lényegesen új szemlélet kerül előtérbe: a szerkesztőség a listing tartalmat (programok felsorolása) is minőségi szempontok szerint fogja válogatni, azaz egyes programokat részletesebb információkkal mutat be, műfajilag osztályoz, sőt: adott esetben értékel is.
Lapterjesztés Az első megújult lapszám megjelenésével egyidőben sor kerül a nagy forgalmú lelőhelyek (mozik, plázák) forgóállványainak cseréjére is, valamint ezzel párhuzamosan elindul a közepes és kisebb lelőhelyeken lévő újságtartók látványosabbá tétele is. Mindezen változások egy minden szempontból – minőségében, tartalmában és küllemében – megújult Pesti Est megjelenését jelentik június 4-én. Az Est Media Group a Pesti Est és Est Lapok megújításával tovább kívánja növelni médiapiaci részesedését a programmagazinok piacán, ezzel párhuzamosan az olvasói kör bővülését célozza, elsősorban a fiatal felnőttek (18-39 évesek) célcsoportjában.
|