Online Magyarország
Települések
Kistérségek
Régiók
Keresések
Befektetőknek, kivitelezőknek
(ajánlatok és ajánlatkérések)
 
Portfólió
(cégek, intézmények, civil szervezetek a településen)
 
Turisztikai vonzerőleltár
(látnivalók és rendezvények)
 
Versenyképesség
(települések statisztikai adatbázisa)
 
TÖOSZ online
(az önkormányzati szövetség hírei)
 
 
 
Új Magyarország Fejlesztési Terv
(2007-2013 nyertes pályázatok)
Web-tér menedzser
belépés
regisztrált felhasználóknak
adó, adótörvények

Adózás, helyi adók

AJKP

AJKSZP

AJTP

Alkalmazás

Alkotóház

Államigazgatás

Állatbarát

Állattartás

Belföld

Beruházás

Biztosítás

Civil hírek

Család

Dél-Alföldi Régió

Egészség

Egészségügyi ellátás

Egészségügy / szociális intézmények

egyenlő bánásmód és esélyegyenlőség

Egyenlő esélyek

Egyházak

Elektronikus ügyintézés

Életminőség

Életmód

Építési ügyek

Építészet

Érdekességek

Érzelmek

EU

EU pályázatok

Európa jövője

e-ügyintézés

Fejlesztés

Felhívás

Fiatalok

Foglalkoztatás

Gasztronómia

Gazdasági és kereskedelmi potika

Gazdasági hírek

Gazdaságpolitika

Hazai sport

Helyi önkormányzat

Helyi szolgáltatások

Ifjúság

Információ

Informatika

Innováció

Interjú

Internet

Internet / multimédia

Intézmény

Jegyzet

Jótékonyság

Jótékonysági rendezvények

képviselő-testület

Kiállítások, konferenciák

Kitüntetés

Koncert

Konferencia

Konferencia

Könyvismertető

Környezet

Környezetvédelem

Közbiztonság

Közérdekű információk

Közlekedés

Közlekedési információk

Közösség

Közvélemény

Kultúra

Kulturális programok

Megvalósult fejlesztések

Miniszterelnök

Munkaerőpiac

Műsorok

Nemzeti Fejlesztési Terv

Nemzetiségi ügyek

Nyilatkozat

Nyugdíjasoknak

Oktatás

Oktatás és képzés

Önkormányzat

Pályázat

Pályázatok

Politika, közélet

Portré

Programajánló

Rendezvény

Rendőrségi hírek

Sport / fittness / szabadidő

Sportrendezvény

Szabadidő

Szociális ügyek

Szociálpolitika

Társadalmi kirekesztés

Társadalom

Távközlés

Történelem

Tudás

Tudósítás

Turizmus

Ünnepi híradások

Vállalkozások, cégek

WRC-európai hálózat


Traktorok a közutakon – régi jogszabály, erősödő ellenőrzés

Az utóbbi hónapok közúti ellenőrzései alkalmával a rendőrség több gazdát is megbüntetett, akik túlméretes, lassú járműveikkel hajtottak a közutakra anélkül, hogy az előírt engedélyeket beszerezték volna. A meglepetésre okot csak az ellenőrzések szaporodó száma adhat, hiszen az útvonalengedély kiváltását már régóta jogszabály írja elő, s a túlméretes járművek bírságolását tartalmazó rendelet is csaknem két éve van hatályban.

A meghatározott össztömeget, tengelyterhelést és méretet meghaladó járművek közúti közlekedését a 4/1999. (II. 12.) KHVM rendelet szabályozza. A KRESZ 51. § (1) bekezdése szerint a túlsúlyos, túlméretes járművek a közúti forgalomban csak útvonalengedéllyel, az engedélyben meghatározott útvonalon és feltételek megtartásával vehetnek részt. Az érvényben lévő szabályozás szerint a 2,55 méter szélességet meghaladó járművek útvonalengedély-kötelesek. A méretadatoknál azt a méretet kell figyelembe venni, amellyel a jármű (vagy járműszerelvény) ténylegesen közlekedik, mivel előfordulhat, hogy a vontatóhoz szerelt tartozék, illetve munkagép révén válik túlméretessé egy jármű – mondta el Légrádi Veronika, a Magyar Közút Kht. szóvivője.

A túlméretes mezőgazdasági járművek közlekedésének biztonsága érdekében a közút kezelője előírja azokat a napszakokat, amelyekben e járművek a forgalom legkisebb akadályozása mellett a legcsekélyebb baleseti kockázatot jelentik: az egy, két és három számjeggyel jelölt országos főutakon éjjel 19–6 óra, illetve nappal 10–15 óra között közlekedhetnek. A mellékutakra vonatkozóan nincs napszakkorlátozás. A túlméretes járművek közlekedésének biztonsága érdekében az út típusa és a jármű mérete függvényében akár autós kíséretet is előírhat a közútkezelő, illetve minden esetben figyelmeztető jelzéseket – sárga villogót és piros-fehér harántsávos fényvisszaverő táblákat – kell a járművön elhelyezni.

Közös érdekünk, hogy ezeket a mindannyiunk számára fontos szabályokat minden termelő betartsa – hívta fel a figyelmet Pirityi András, a Magyar Közút Kht. útvonal-engedélyező osztályvezetője. – A túl széles mezőgazdasági járművek könnyen átlóghatnak a szemközti sávba, amivel – a nagy sebességkülönbség miatt – akár komoly balesetek okozói is lehetnek. Meggyőződésem, hogy a gazdák számára nem maguk a rendelkezések, illetve a méltányosnak tekinthető eljárási díjak, hanem a közúti hatósági ellenőrzések megszigorodása és a kivetett bírságok mértéke okozta a meglepetést.

Publikálta
null