Online Magyarország
Települések
Kistérségek
Régiók
Keresések
Befektetőknek, kivitelezőknek
(ajánlatok és ajánlatkérések)
 
Portfólió
(cégek, intézmények, civil szervezetek a településen)
 
Turisztikai vonzerőleltár
(látnivalók és rendezvények)
 
Versenyképesség
(települések statisztikai adatbázisa)
 
TÖOSZ online
(az önkormányzati szövetség hírei)
 
 
 
Új Magyarország Fejlesztési Terv
(2007-2013 nyertes pályázatok)
Web-tér menedzser
belépés
regisztrált felhasználóknak
adó, adótörvények

Adózás, helyi adók

AJKP

AJKSZP

AJTP

Alkalmazás

Alkotóház

Államigazgatás

Állatbarát

Állattartás

Belföld

Beruházás

Biztosítás

Civil hírek

Család

Dél-Alföldi Régió

Egészség

Egészségügyi ellátás

Egészségügy / szociális intézmények

egyenlő bánásmód és esélyegyenlőség

Egyenlő esélyek

Egyházak

Elektronikus ügyintézés

Életminőség

Életmód

Építési ügyek

Építészet

Érdekességek

Érzelmek

EU

EU pályázatok

Európa jövője

e-ügyintézés

Fejlesztés

Felhívás

Fiatalok

Foglalkoztatás

Gasztronómia

Gazdasági és kereskedelmi potika

Gazdasági hírek

Gazdaságpolitika

Hazai sport

Helyi önkormányzat

Helyi szolgáltatások

Ifjúság

Információ

Informatika

Innováció

Interjú

Internet

Internet / multimédia

Intézmény

Jegyzet

Jótékonyság

Jótékonysági rendezvények

képviselő-testület

Kiállítások, konferenciák

Kitüntetés

Koncert

Konferencia

Konferencia

Könyvismertető

Környezet

Környezetvédelem

Közbiztonság

Közérdekű információk

Közlekedés

Közlekedési információk

Közösség

Közvélemény

Kultúra

Kulturális programok

Megvalósult fejlesztések

Miniszterelnök

Munkaerőpiac

Műsorok

Nemzeti Fejlesztési Terv

Nemzetiségi ügyek

Nyilatkozat

Nyugdíjasoknak

Oktatás

Oktatás és képzés

Önkormányzat

Pályázat

Pályázatok

Politika, közélet

Portré

Programajánló

Rendezvény

Rendőrségi hírek

Sport / fittness / szabadidő

Sportrendezvény

Szabadidő

Szociális ügyek

Szociálpolitika

Társadalmi kirekesztés

Társadalom

Távközlés

Történelem

Tudás

Tudósítás

Turizmus

Ünnepi híradások

Vállalkozások, cégek

WRC-európai hálózat


Iveco járművek a sarkvidéki Oltre - Beyond the Edge 2008 expedíción

Hat Iveco járművel – négy Massif és két Daily 4x4 modellel – indult útnak az „Oltre - Beyond the Edge 2008” sarkvidéki expedíció. A karaván az Északi-foktól a Bering-szorosig fog utazni, emléket állítva ezzel Roald Amundsen norvég felfedezőnek, aki 90 éve kelt át az északkeleti átjárón.

A különleges járművek átadási ünnepségét az Iveco központjában, Torinóban tartották meg, melyen Petter Johannesen, az expedíció vezetője is részt vett, aki többek között Roald Amundsen leszármazottja is. Johannesen négy darab ötajtós Massif járművet és két terepre készült Iveco Daily 4x4 kisteherautót vett át, amelyeket úgy alakítottak át, hogy megbirkózzanak a fagyos északi tél mostoha időjárásával is.

Az expedíció olyan területeken halad át, ahol a gépjárműveknek a legkegyetlenebb körülményeknek kell ellenállniuk. A hőmérséklet akár -50°C alá is süllyedhet, de már a -20°C is kellően hideg ahhoz, hogy a felhasznált anyagokat és alkatrészeket súlyosan károsítsa. A műanyagok például rideggé és törékennyé válnak, az olajok és folyadékok hatástalanok lesznek a fizikai állapotváltozás miatt, a gumialkatrészek és elektromos vezetékek pedig sokkal könnyebben eltörnek. Mozgás közben a járműveknek elképesztő terhelést kell elviselniük a lengéscsillapítók rideggé válása és a hidraulikus alkatrészek fagyása miatt.

Az Iveco örömmel vállalta a kihívást, és elkészítette az extrém feltételek között is helytálló, és rendkívül megbízható Iveco járműveket. Valamennyi modellt különleges módon készítették fel arra, hogy a legkeményebb körülmények között is a legjobb teljesítményt nyújtsák. Az előkészületek részeként, speciális védőelemek kerültek a mechanikus alkatrészekre a jobb ütésvédelem érdekében, az üzemanyag-ellátó rendszert pedig úgy alakították át, hogy a fő rendszerek megfelelő ellátása bármilyen körülmények között biztosítva legyen.

Az utasfülkék belsejét különleges fűtő és fagymentesítő rendszerekkel látták el. Az elektronikus és elektromos rendszerek speciális védelmet kaptak az ütődések és a hideg ellen, valamint megnövelték teljesítményüket, hogy biztosítani tudják a kiegészítő fényszórók áramellátását. A járműveket különleges felszerelésekkel, például csörlőkkel látták el, a tapadást a jeges talajon pedig szöges gumiabroncsokkal biztosították. Mivel az abroncsok nyomását a havas talajon csökkenteni kell a vonóerő biztosításához, a gumiabroncsokat speciális szerkezet rögzíti a kerekekre.

Az Iveco modellek sarkvidéki körülményekre való felkészítése azonban nem merült ki ennyiben. Míg a Massif Station Wagonokhoz nem volt szükség semmilyen különleges berendezésre, a két Daily 4x4 kisteherautót teljesen át kellett építeni: az egyikben lakóhelyiséget és alkatrész raktárt, a másikban pedig konyhát és lakóhelyiséget alakítottak ki.

Az expedíció egyik legfontosabb céljaként tűzte ki maga elé, hogy felhívja a nagyközönség figyelmét a környezettudatosság növelésének szükségességére. Az utazás tudományos értékét olyan elismert szervezetek és intézmények támogatása biztosítja, mint a WWF, az olasz Telespazio űrügynökség, vagy a milánói San Raffaele kórház.

Az „Oltre – Beyond the Edge 2008” sarkvidéki expedíció december 7-én indult el Milánó főutcájáról, a Corso Buenos Airesről. A karaván Milánóból tizenöt nap alatt jut el a norvégiai Északi-fokhoz, ahol kezdetét veszi az igazi kaland. A kutatóút a várakozások szerint 2009 márciusában éri el a Bering-szorost. A csapat összesen 40 főből, kutatókból, orvosokból, újságírókból, fényképészekből, operatőrökből, sofőrökből és karbantartókból áll, akik a tizenkét, 30 napos útszakaszon váltani fogják egymást.


Az Iveco
Az Iveco könnyű-, közép- és nehézkategóriás haszonjárművek, nehéz terepen használható teherautók, helyi és távolsági buszok, valamint speciális, tűzoltásra, katonai és polgári védelmi célokra használható járművek tervezésével, gyártásával és értékesítésével foglalkozik.
Az Iveco több mint 28 000 alkalmazottat foglalkoztat, és 27 gyártóegységet üzemeltet a világ 16 országában, amelyekben a vállalat 5 kutatóközpontjában kifejlesztett kiemelkedő technológiákat alkalmazza. Európán kívül a vállalat Kínában, Oroszországban, Ausztráliában, Argentínában, Brazíliában és Dél-Afrikában folytatja tevékenységét. Több mint 100 országban több mint 6000 szervizközpont garantálja a világban bárhol működő Iveco-járművek műszaki támogatását.

Publikálta
null