Online Magyarország
Települések
Kistérségek
Régiók
Keresések
Befektetőknek, kivitelezőknek
(ajánlatok és ajánlatkérések)
 
Portfólió
(cégek, intézmények, civil szervezetek a településen)
 
Turisztikai vonzerőleltár
(látnivalók és rendezvények)
 
Versenyképesség
(települések statisztikai adatbázisa)
 
TÖOSZ online
(az önkormányzati szövetség hírei)
 
 
 
Új Magyarország Fejlesztési Terv
(2007-2013 nyertes pályázatok)
Web-tér menedzser
belépés
regisztrált felhasználóknak
adó, adótörvények

Adózás, helyi adók

AJKP

AJKSZP

AJTP

Alkalmazás

Alkotóház

Államigazgatás

Állatbarát

Állattartás

Belföld

Beruházás

Biztosítás

Civil hírek

Család

Dél-Alföldi Régió

Egészség

Egészségügyi ellátás

Egészségügy / szociális intézmények

egyenlő bánásmód és esélyegyenlőség

Egyenlő esélyek

Egyházak

Elektronikus ügyintézés

Életminőség

Életmód

Építési ügyek

Építészet

Érdekességek

Érzelmek

EU

EU pályázatok

Európa jövője

e-ügyintézés

Fejlesztés

Felhívás

Fiatalok

Foglalkoztatás

Gasztronómia

Gazdasági és kereskedelmi potika

Gazdasági hírek

Gazdaságpolitika

Hazai sport

Helyi önkormányzat

Helyi szolgáltatások

Ifjúság

Információ

Informatika

Innováció

Interjú

Internet

Internet / multimédia

Intézmény

Jegyzet

Jótékonyság

Jótékonysági rendezvények

képviselő-testület

Kiállítások, konferenciák

Kitüntetés

Koncert

Konferencia

Konferencia

Könyvismertető

Környezet

Környezetvédelem

Közbiztonság

Közérdekű információk

Közlekedés

Közlekedési információk

Közösség

Közvélemény

Kultúra

Kulturális programok

Megvalósult fejlesztések

Miniszterelnök

Munkaerőpiac

Műsorok

Nemzeti Fejlesztési Terv

Nemzetiségi ügyek

Nyilatkozat

Nyugdíjasoknak

Oktatás

Oktatás és képzés

Önkormányzat

Pályázat

Pályázatok

Politika, közélet

Portré

Programajánló

Rendezvény

Rendőrségi hírek

Sport / fittness / szabadidő

Sportrendezvény

Szabadidő

Szociális ügyek

Szociálpolitika

Társadalmi kirekesztés

Társadalom

Távközlés

Történelem

Tudás

Tudósítás

Turizmus

Ünnepi híradások

Vállalkozások, cégek

WRC-európai hálózat


Sikeres magyarországi nagyvállalatok

A közép-európai országok sikeres szereplése az európai és a világpiacon jelentős mértékben függ attól, hogy a nagy multinacionális cégek milyen mértékben fejlesztik ki e térségben gyártó és kutatói bázisaikat.

Az alábbiakban néhány multinacionális vállalat Magyarországi működésének leírását tesszük közzé. Az ismertetőket a HEBC
Magyar EU Bővítési Üzleti Tanács) 2004. évi jelentéséből emeltük ki.
(A felsorolt vállalatok hazai vezetői a a HEBC tagjai.)

Orosz Gellért: 3+6

A Gyáriparosok Európai Kerekasztala (ERT)

Az ERT 45 európai vállalat legfelső vezetőjét tömörítő fórum, amely számos nemzetközileg működő ipari ágazatot képvisel. Együttes forgalmuk meghaladja az 1400 milliárd eurót, alkalmazottaik száma közel 4 millió fő. A tagság személyre szóló, és kizárólag meghívás alapján lehetséges. Egyetlen közép-európai vállalatként a Mol Rt. is tagja az ERT-nek.

Magyar EU Bővítési Üzleti Tanács (HEBC)

A Magyar EU Bővítési Üzleti Tanács az ERT kezdeményezésére 1998-ban elsőként alakult meg a kelet-közép-európai Bővítési Üzleti Tanácsok sorában. Az ERT szervezetében képviselt európai nagyvállalatok magyarországi leányvállalatainak legfelső vezetőit tömörítő fórum.


ABB

A vállalatcsoport

Az ABB (www.abb.com) vezető vállalat az energetika és automatizációs technológia területén. Az ABB-csoport 135 000 alkalmazottal több mint 100 országban van jelen.

A magyarországi fejlődés:

Az ABB volt az első külföldi befektetők egyike, amikor 1988-ban megnyitotta első magyarországi képviseletét. A jól képzett és megbízható helyi munkaerőre alapozva a társaság viszonylag rövid idő alatt jelentős fejlődésen ment keresztül. Ahogy az ABB a tudásalapú technológiában világvezető pozíciót ért el, úgy itthon a hazai erősségek és hozzáadott érték kiaknázásával jól illeszkedően tudja támogatni az ABB-csoportot jövőképének elérésében.

Az ABB Kft.:

A vállalat érdekelt a folyamatirányítás, robotizálás és egyéb automatizálással kapcsolatos tevékenységben, a magas- és középfeszültségű berendezések, valamint a kisfeszültségű sorozattermékek értékesítésében. Komplex, kulcsrakész megoldásokat szállít a gyógyszeripar, autóipar, a papírgyártás és a folyamatirányítás területén, mindezek mellett magasfeszültségű, beruházásokat kezel.

Előnyök az ABB-csoportnak:

Az ABB hazai vállalatainak integrációjával az ABB-csoport egy megbízható és erős helyi bázishoz jutott, amely különböző ipari területek felhasználóit elégíti ki. Minthogy a vállalat a fenntartható növekedés szakaszába lépett, ma már kizárólag szakmai jellegű támogatást igényel a vállalatcsoporttól. Ezenkívül a kiválóan képzett magyar mérnökök az országon kívül is versenyelőnyhöz juttatják a cégcsoportot.

Előnyök a magyar gazdaságnak:

A vállalat erőteljes mérnöki és tudásalapú szemlélete, valamint a helyi mérnöki kapacitás hasznosítása egyre nagyobb hangsúlyt kapott a mindennapi munkában. Mind több magyar mérnök alkalmazásával a vállalatcsoport erőteljes műszaki tudás beáramlását valósította meg. Magyar mérnökök tucatjai kaptak előadótermi, tervezői és munkában szervezett képzést különféle európai és tengerentúli ABB-egységeknél.

Következtetés:

A világ technológiai élvonalába tartozó ABB-csoport az elmúlt 15 évben sikeresen hajtotta azt végre, hogy egy kis kereskedelmi egység folyamatos felfejlesztésén keresztül felépítsen egy komplex műszaki megoldásokat kínáló tudásalapú vállalatot. Ezen fejlesztés eredményeként az ABB Kft. az ABB-csoport teljesen integrálódott, megbízható tagjává vált, stabilizálódott, folyamatosan növekvő működési kihozatallal és vállalati profittal, amelyet versenyképes áron nyújtott megbízható minőségi termékei és szolgáltatásai révén ér el.


British American Tobacco Hungary

A British American Tobacco Hungary 1992 óta meghatározó szereplője az iparágnak.

A privatizáció óta beruházásainak és fejlesztéseinek köszönhetően jelentős piacrészesedést szerzett, és sikerrel egyesítette a kiemelkedő minőségi értékeket és tradíciót a nemzetközi tapasztalatokkal.
A legnagyobb hazai cigarettamárka, a Sopianae harminc év után is piacvezető termék. Emellett a vállalat számos olyan kiemelkedő nemzetközi márkát kínál a felnőtt dohányosoknak, mint a Kent, a Pall Mall, a Lucky Strike, a Dunhill, a Peter Stuyvesant vagy a Vogue. Az üzleti sikereknek köszönhetően nőttek a befizetések, amit a vállalat különböző adók formájában a központi költségvetésnek és a helyi közösségeknek juttatott.

Az elmúlt évben a vállalat által befizetett adó összege megközelíti a 101 milliárd forintot. Az elmúlt másfél évben azonban a magyar dohányiparnak többszöri és váratlan jövedékiadó-emeléssel kellett szembenéznie, ami komoly terhet rótt a vállalkozásra. Ennek ellenére a vállalat kitart elkötelezettségei mellett, szakismeretével, felelős tevékenységével támogatja az ésszerű, átlátható és a tisztességes versenyt biztosító szabályok érvényesülését. A vállalat nagy hangsúlyt helyez márkáinak védelmére.
Kész együttműködni a kormányzattal és annak szakmai szervezeteivel a csempészet és a feketekereskedelem elleni fellépésben.

Az elmúlt években a vállalat társadalmi párbeszédet kezdeményezett a tevékenysége által érintett társadalmi csoportokkal. Ennek célja, hogy a cég pontosan megismerje a társadalom elvárásait.

A vállalat üzleti etikai teljesítménye megfelel a legszigorúbb nemzetközi normáknak, amit független, hitelesített tanúsítványok támasztanak alá.
A vállalat elkötelezettségét közösségi programjai is alátámasztják, hiszen az elmúlt évtizedben kiemelt figyelmet fordított olyan területekre, mint az oktatás, a kultúra támogatása, s a környezetvédelem.
A körültekintő felkészülésnek köszönhetően 2004 májusára a British American Tobacco Hungary felkészülten várta Magyarország belépését az Európai Unióba, s minden reménye megvan arra, hogy az uniós feltételek között is sikerül versenyképességét és kimagasló eredményeit megőriznie.


BT Hungária

A BT (előző nevén British Telecom) a világ egyik vezető vállalata az üzleti szolgáltatások és megoldások területén. Világszerte biztosítja az informatikai és hírközlési technológiák széles körét ügyfelei részére. A szolgáltatások közé tartoznak különböző irodai környezetre vonatkozó megoldások, adatátvitel, összeköttetések, menedzselt hálózati szolgáltatások, rendszerintegráció és komplex globális igényekre vonatkozó szakmai tanácsadás.
Kiterjedt világhálózatunk és igen erős stratégiai partneri kapcsolataink révén képesek vagyunk ügyfeleink igényeit kielégíteni Európa, Észak-Amerika és Ázsia valamennyi kiemelt üzleti központjában. A BT 5 kontinens több mint 200 országában van jelen.

A BT magyarországi tevékenysége helyi szinten 1999 óta folyik azzal a céllal, hogy innovatív hírközlési és üzleti megoldások széles körét alakítsa ki több telephellyel rendelkező szervezetek és nagykereskedelmi ügyfelek részére. Jelenleg Magyarországon a BT vezető szerepet játszik a nemzetközi szolgáltatások területén, az alaphálózati és internet-szolgáltatásoktól kezdve az e-kereskedelemhez kapcsolódó tanácsadásig és megoldásokig.
Magyarországi tevékenysége révén a BT kiterjesztette a Nyugat-Európában már meglévő földrajzi lefedettségét. Számos BT-ügyfél dolgozik Európa-szerte, beleértve Közép- és Kelet-Európát is. Ezenfelül Magyarország, immáron az Európai Unió tagországaként ígéretes új piacot jelent olyan multinacionális vállalatok számára, amelyek ebbe a régióba hozzák logisztikai ellátási láncuk, illetve háttértevékenységet folytató irodáik bizonyos részeit.

A magyar gazdaság fejlődése során a múltbeli és jövőbeli multinacionális befektetőket mindig szívesen látják. Ugyanakkor igen erős verseny folyik ezen befektetőkért az új tagállamok között. A BT aktív szerepet vállal az új, liberalizált magyar hírközlési piac jövőbeni sorsáról folytatott megbeszéléseken.

1984-es privatizációja óta a BT szép teljesítményt tud felmutatni a liberalizált piaci körülményeknek az ügyfelek, a társadalom, a befektetők, illetve a gazdaság javára történő alakításában. Ezen liberalizációs szakaszban a BT pozitív szerepet tud játszani a magyar távközlési piac jövőjének alakításában. A BT hatalmas lehetőségeket lát a mai liberalizált magyar piacon, amely katalizátora további változásoknak is a régióban.
A BT további beruházásokat tervez Magyarországon annak érdekében, hogy új és innovatív szolgáltatásokat alakítson ki ügyfelei részére. A BT beruházásainak sikere mindig is a helyi szakmai képességek és a globális szolgáltatások és lehetőségek közötti összhang megtalálásában rejlett. Magyarországon rendelkezésre állnak ezen szakmai képességek, ígéretes környezetet biztosítva a globális hírközlési piac vezető szereplőjének.


Electrabel Magyarország

A Dunamenti Erőmű Magyarország legnagyobb erőműve, kb. 2000 MW beépített kapacitással és 1000 MW hőtermelő kapacitással, amely fontos szerepet játszik a közüzemi áramtermelésben, egyúttal a magyar villamosenergia-rendszer szabályozásának gerincét képezi.
Az 1995-ben történt privatizációt követően az Electrabel – a francia multinacionális Suez-csoport tagja – lett a Társaság többségi tulajdonosa.
Tekintettel a fenntartható fejlődés iránti elkötelezettségére és összhangban a Csoport környezeti politikájával, az Electrabel számos projektet indított el Magyarországon, hogy biztosítsa a Dunamenti Erőmű megbízható és biztonságos áramtermelését és tovább csökkentse a környezetvédelmi és egészségügyi kockázatot, miközben fenntartja jövedelmezőségét.
Az NOx, SOx és porkibocsátás jelentős mértékű csökkentésének eredményeként 2002 januárja óta a Társaság teljes mértékben megfelel az országos és EU-előírásoknak.

A Dunamenti évek óta az ország legrugalmasabb áramtermelője, miközben termékeit, szolgáltatásait minden, az erőműben jelenleg meglévő kategóriában a legalacsonyabb árszinten kínálja.
A Társaság arra törekszik, hogy megőrizze versenyelőnyét és nyereségességét a bizonytalan szabályozói és piaci környezetben, miközben a biztonságos és hatékony üzemmenet mellett a lehető legkisebb környezeti terhelést gyakorolja, egyúttal minimálisra csökkentve a balesetek kockázatát.
A magyarországi kapacitás-előrejelzések azt mutatják, hogy a jövőben komoly beruházásokra lesz szükség, de a befektetői döntések megszületésének előfeltétele a diszkriminációmentes, transzparens törvényi háttér megteremtése. Mind az állami döntéshozóknak, mind a magántulajdonú energiaipari vállalatoknak fel kell ismerniük, hogy a stratégiai partnerség előnyeit felhasználva teremthető meg az a szilárd együttműködés, melynek alapján meghozhatók azok a kulcsfontosságú döntések, amelyekre építeni lehet.

A piaci liberalizáció kezdeti nehézségei ellenére elmondhatjuk, hogy az 1995-ös magyar villamosenergiaipari privatizáció sikeresnek bizonyult. A legtöbb érintett vállalat sikeresen alakult át stagnáló állami tulajdonú szervezetből hatékonyan működő, versenyképes magántársasággá.
A jövő sikerének záloga ennek a minden résztvevő számára előnyös (PPP) együttműködésnek a megőrzése.


Electrolux Group

Electrolux Csoport:

Az Electrolux Csoport a világ legnagyobb konyhai, fürdőszobai, tisztító- és szabadtéri eszközöket gyártó vállalata. Minden évben több mint 150 országban, több mint 55 millió Electrolux-terméket vásárolnak az egyéni, illetve a professzionális fogyasztók. 2003-ban összesen 17 milliárd USA-dollár volt a cégcsoport forgalma, alkalmazottainak száma 77 ezer. Az Electrolux Csoporthoz tartoznak az olyan világhírű márkák, mint az AEG, a Zanussi, a Frigidaire, az Eureka és a Husqvarna.

Electrolux Magyarországon:

Az Electrolux Lehel Kft. (www.electrolux.hu) ma Magyarország egyik legnagyobb ipari vállalata. Árbevételünk 2003-ban meghaladta a 113 milliárd forintot, összesen 4,3 millió terméket gyártottunk és értékesítettünk, és több mint 3600 főt foglalkoztattunk. Beruházásokra a privatizáció óta eltelt időszakban közel 40 milliárd forintot fordítottunk, és az idén további 12,9 milliárdot tervezünk.

Electrolux – miért Magyarország?:

Idén januárban egy új, alul fagyasztós hűtőkészüléket gyártó üzem építését kezdtük el Nyíregyházán. A 65 millió eurós beruházással épülő, 560 000 darab hűtőkészüléket gyártó üzem 600 fő részére biztosít majd munkalehetőséget. Az új gyárral Magyarország lesz az Electrolux legnagyobb hűtőkészülék- és fagyasztóláda-gyártó bázisa Európában.

A legfontosabb tényezők, amelyek miatt ismét Magyarország mellett döntöttünk, a következők voltak:

Politikai és gazdasági stabilitás – Magyarország az elmúlt években kiemelkedő eredményeket ért el a kelet-európai régióban, és mint az Európai Unió új tagja, további külföldi tőke beáramlására számíthat.
Fejlett beszállítói háttér – Kis- és középvállalkozások (beszállítók) megléte, fejlettsége és versenyképessége létfontosságú, kiváltképpen termelési beruházások, összeszerelő üzemek létesítése szempontjából.
Humán tőke – Magyarországon jól képzett, a régió vonatkozásában is versenyképes, változásra, átképzésre nyitott és alkalmas munkaerő áll rendelkezésre.
Infrastruktúra – Kelet-európai viszonylatban Magyarországon az autópálya/úthálózat, a vasúti hálózat, telekommunikációs hálózat fejlett, illetve a tervezett fejlesztések bizakodásra adnak okot. Az energiaellátás (villamos energia, gáz) és a vízügyi gazdálkodás (vízellátás, szennyvízhálózat) fejlesztése fontos tényezők a befektetők szempontjából.

Beruházások támogatása – amelynek vonatkozásában fontos a bizalom és együttműködés, a nyitottság és átláthatóság, a bürokrácia leépítése, „egyablakos” és „felhasználóbarát” rendszer, a hatóságok pozitív és gyakorlatias hozzáállása.


Ericsson

Az ERICSSON Magyarországon:

Az Ericsson több mint 125 éve a távközlés meghatározó szereplője: korszerű berendezései és rendszerei megtalálhatók a vezetékes és mobil, nyilvános és magánhálózatokban egyaránt.

Az 1911-ben Budapesten alapított Ericsson-érdekeltség a harmincas évekre kivonult az országból, majd 1991-ben új korszak kezdődött: létrejött az Ericsson magyarországi leányvállalata.

Az első hazai mobiltelefon-hálózat (NMT 1990), a Matáv Rt. hálózatának közel fele, a Westel 900 Rt. digitális hálózata, a Westel és a Pannon GPRS hálózatai a legfontosabb ericssonos infrastruktúrák. 2002 tavaszán világpremier MMS-rendszer indításával, 2003 novemberében pedig Magyarországon elsőként EDGE-szolgáltatás az Ericsson technológiájával.
A vállalat küldetésének tekinti az emberek közötti kommunikáció technológiai feltételeinek megteremtését. Innovatív megoldásaival lehetővé teszi a ritkán lakott területek bekapcsolását is a szélessávú vezetékes telekommunikációs rendszerekbe, és hangsúlyt fektet a harmadik generációs mobil technológia elterjedésére is. A cég több mint egy évtizedes magyarországi működésének eredményeképpen ma már a hazai telefon-előfizetők közel fele valamelyik vezetékes, vagy mobil Ericsson központhoz csatlakozik. A vállalat újító, jövőbe tekintő szemléletével elő kívánja segíteni csakúgy, mint eddig, a hazai gazdaság fejlesztését és a modern technológia meghonosításával vonzóvá kívánja tenni a magyar piacot a külföldi befektetők számára is.

Az Ericsson Magyarország az ország legnagyobb, telekommunikációs és informatikai kutatással és szoftverfejlesztéssel rendelkező vállalata. A cég ezt a tevékenységet – amely az Ericsson globális K+F programjának keretén belül zajlik – már közvetlen a vállalatalapítás után, 1991-ben elkezdte. A jelenleg 550 fős cég munkatársai közül 310 fő foglalkozik kutatás-fejlesztéssel, amelynek középpontjában a mobil távközlés, az internet, a telefonhálózatok forgalmi struktúrájának, minőségének kérdései állnak.
A fölhalmozott tudás és tapasztalat a Budapesten létrehozott un. Regionális Szakértői Központ keretében hasznosul. A szervezet magasan képzett mérnökei a környező országok, Afrika és a Közel-Kelet számos országában vesznek részt a távközlő rendszerek létrehozásában, kiszolgálásában.
Az Ericsson Magyarország elkötelezett a hazai oktatás fejlesztése, a hazai kutatás és felsőoktatás nemzetközi integrációja, a középiskolai és egyetemi képzés támogatása mellett. A cég munkatársai aktív részvételükkel segítik rangos szervezetek munkáját, amelyet számos egyéni és intézményi díj is bizonyít.

folytatás>>>

Publikálta
Kaszab, Izabella

Start | Hogyan használjam? Powered by T-soft